tiistai 31. joulukuuta 2013

Vain yksi kukka!

Minulla on vain yksi kukka, joka ulkoilee aina kesän pihalla ja nauttii silloin elämästään, sillä minä olen onneton sisäkukkien hoitaja. Olen aina ollut, en yksinkertaisesti muista kastella niitä. No, tuo valkoisia kukkia aina kesän jälkeen pukkaava joulukaktus asustaa olohuoneessa sivupöydällä ja saa siis vettä epäsäännöllisen epäsäännöllisesti. 

Lähdin yhtenä päivänä kauppaan ja jätin koirat kotiin. Kun tulin takaisin, koirat tulivat iloisesti vastaan, niillä oli ollut tosi hauskaa. Niin ainakin kuvittelen, sillä kun vilkaisin olohuoneeseen, olohuoneen villamatto oli kokonaan mullan peitossa, ainoa kukkani keskellä multaa ja ruukku ehjänä sen vieressä. Oletan, että ne ovat juosseet pitkin olohuonetta, pudottaneet kukan ja koska juniori rakastaa kaiken kantamista, se on ottanut ruudun suuhunsa ja juossut se suussa pitkin mattoa ja samalla pudottanut ruukusta kaikki mullat matolle. 

Tämän ainoan kerran olin iloinen siitä, että kastelen kukkaa niin huonosti. Multa oli kuivaa ja oli kaikki imuroitavissa pois :).

Kukka sai uuden mullan ja vettä. Mitä sitä muuta sanomaan, kuin että loppu hyvin, kaikki hyvin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti